Eurovisie

Stel je voor op dit forum.

Eurovisie

Berichtdoor cerclevriend » za 26 mei 2012, 19:21

BVN,
Ik als Belg was enorm teleurgesteld dat eurovisie WEER door Nederlandse commentators werd getoond. Als Joan zang, verstond ik het dat Nederlandse commentators wierden gebruikt. Maar voor de finale, neen. De majoriteit van de programma's dat jullie tonen zijn van Nederland en niet Belgie. Dat doet pijn. Het is toch tenslotte "beste van vlaanderen en nederland," niet "beste van een beetje vlaanderen en het meeste van nederland." Dit zegt iets over jullie als een zender. Ik als Belg ben beledigt.
cerclevriend

Re: Eurovisie

Berichtdoor jw » za 26 mei 2012, 21:40

Zodat de Nederlandstalige forum bezoekers dit ook kunnen lezen hierbij de Google vertaling;

Als Belg was ik enorm teleurgesteld dat het Eurovisie songfestival WEER met commentaar door Nederlandse commentatoren werd uitgezonden. Toen Joan zong, begreep ik het dat Nederlandse commentatoren werden gebruikt. Maar voor de finale, neen. De meerderheid van de programmas die jullie tonen zijn uit Nederland en niet uit Belgie. Dat doet pijn. Het is toch tenslotte "Beste van Vlaanderen en Nederland," niet "Beste van een beetje Vlaanderen en het meeste van Nederland." Dit zegt iets over jullie als een zender. Ik, als Belg, ben beledigd.

Noot jw:
De VRT betaalt 1/3 van de kosten van BVN. De consequentie daarvan is dat slechts 1/3 deel van de programmas Vlaams zijn en/of Vlaams commentaar hebben. Ware de VRT bereid 70% van de kosten van BVN te dragen dan zou 70% van de uitgezonden programmas een Vlaamse signatuur hebben of bijvoorbeeld bij programmas als het Eurovisie songfestival Vlaams commentaar hebben. Helaas voor onze Belgische/Vlaamse vrienden is dat niet het geval en moeten zij, helaas, de meerderheid van de programmas volgen in een bijna vreemde taal met een compleet verschillende werkwoordvervoeging en interpunctie.

C'est la vie Afbeelding
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor R.T Portugal » zo 27 mei 2012, 07:04

JW, vind je jezelf niet een beetje bijdehand? Op een forum mensen verbeteren, vaak zijn mensen al heel lang in het buitenland en is nederlands hun tweede taal geworden. De strekking van het betoog van deze boze Belg was volkomen duidelijk. Volgens mij is het de bedoeling met dit forum dat ze bij BVN weten wat wij graag zien en hoe.
R.T Portugal

Berichtdoor jw » zo 27 mei 2012, 15:03

Afbeelding
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor BVN admin » wo 30 mei 2012, 06:36

BVN heeft de eerste voorronde van het Eurovisie Songfestival met Belgisch commentaar uitgezonden en de tweede voorronde met Nederlands commentaar.

Het aandeel van de VRT bedraagt minimaal 1/3 van de uitzendingen op BVN, een percentage dat overeenkomt met de bijdrage van de Vlaamse overheid in BVN. VRT levert daarvoor enkel programma's van eigen productie.
BVN admin
Beheerder

Keer terug naar Voorstellen