Herdenkingen Belgie busramp

Voor al uw vragen en suggesties

Herdenkingen Belgie busramp

Berichtdoor vietnamees1946 » do 22 maart 2012, 10:33

Ik vind dat er overdreven veel aandacht aan wordt geschonken,
Gisteren de hele dag en vandaag zet ik BVN weer aan en ja hoor weer een herdenking.
Het blijft toch zeker een familie aangelegenheid en ik ben geen familie.
Ja er is veel te veel tijd aan besteed, hoe erg het ook is voor de families die het verdriet in eigen kring moeten dragen. Over een week heeft niemand op de TV er meer over. Ik bedoel maar.
vietnamees1946

Re: Herdenkingen Belgie busramp

Berichtdoor harrynieuwland » do 22 maart 2012, 10:54

Ben het volledig eens met de eerste schrijver. Dit is een voornamelijk een familie aangelegenheid. Ik zie niet in dat deze diensten zo uitgebreid en langdurig vertoond moet worden. Natuurlijk leeft iedereen mee, maar laat dit aub zo privé mogelijk blijven voor de nabestaanden er schenk er op afstand en met gevoel voor het leed van deze mensen aandacht aan.
harrynieuwland

Berichtdoor jw » do 22 maart 2012, 10:59

ikke ikke ikke en de rest kan stikke ...
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor Phetch » do 22 maart 2012, 15:04

Ik vind het mooi om ook te zien dat er live kan worden uitgezonden door BVN.
Wij leven hier ook erg mee met de tragedie in Belgie, maar ik vind wel dat het overdreven is
om het eerst live uit te zenden en dan vervolgens nog een te herhalen... Twee keer op een avond is dan wel erg veel.
Waarom dan niet de tweede keer de programma's tonen die zijn komen te vervallen door deze herdenkingen ipv een herhaling van de herdenking.
Phetch

Berichtdoor zigeuner » do 22 maart 2012, 15:24

Dat laatste vind ik een heel goed idee.
Had BVN maar zulke ideeen en was ze maar zo flexibel.

Ander idee:
Om te voorkomen dat achterhaalde nieuwsprogramma's in de herhaling gaan, zouden ze kunnen kiezen voor nieuwsblokken die je in een latere uitzending kunt vervangen door een later en actueler nieuwsprogramma.

Maar ja .... vernieuwingen he ...... niet het sterkste punt van BVN.
zigeuner

Berichtdoor BVN admin » vr 23 maart 2012, 07:53

@Phetch Dit is alleen mogelijk indien we niet meer via de delay uitzenden. En een tweede signaal richting Azië sturen met aangepaste programmering is een langgekoesterde wens maar helaas financieel onmogelijk.

@Zigeuner Ook het verversen van de Journaals is een langgekoesterde wens van BVN, maar is op dit moment niet mogelijk aangezien het herhaalblok automatisch wordt uitgezonden zonder bediening.
We zijn aan het kijken of de verversing van nieuwsbulletins te automatiseren is, maar dan moet dit wel technisch perfect werken, en financieel mogelijk zijn.
Overigens is het zo dat er in Nederland tussen 24.00 uur en 07.00 uur NL tijd er geen nieuwe bulletins worden gemaakt en in België niet tussen 24.00 uur en 13.00 uur.
Verversen van de nieuwsbulletins betekent ook dat het 20.00 uur Journaal niet meer in de avond is te zien in Azië en Australië. Dit zou dan het ochtendbulletin van 08.00 uur worden.

Hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
BVN admin
Beheerder

Berichtdoor PaulSomdee » vr 23 maart 2012, 11:31

Ik besef dat zo’n busramp vreselijk is voor alle betrokkenen en ik voel genoeg empathie om me het leed voor te stellen.
Maar wat ik in Belgie en daarbuiten en dus ook op de Belgische zenders zag gebeuren deed me erg aan hysterie en opgeklopte gevoelens denken, waarbij de woorden rouw en rouwen bijna een imperatieve inhoud kreeg.
Ja, het gaat om kinderen en de omstandigheden waren tragisch, maar hoeveel mensen komen er niet in vreselijke omstandigheden om in Belgie en daarbuiten. Waarom reageert een land op deze manier op een ongeluk ? Wordt elke ongeluk met een bepaald aantal mensen nu een groot nationaal drama ? Bij welke aantallen of leeftijd ligt de grens ?
Was het niet goed genoeg geweest als de luchtmacht de vliegtuigen ter beschikking had gesteld en de regering de ouders had gecondoleerd ?

Ik zou graag de mening van anderen horen, voor mij geeft het allemaal een raar gevoel en ik vraag me af of ik nou door het expat zijn er anders naar kijk of dat het inderdaad goed is voor België om deze explosie eens nader te evalueren.
PaulSomdee

Keer terug naar Vragen over programmering