Enquete Nieuwsprogramma's op BVN

Voor al uw vragen en suggesties

Enquete Nieuwsprogramma's op BVN

Berichtdoor zigeuner » ma 30 jan 2012, 07:59

Ik wil een oproep doen om u uit te nodigen om uw mening achter te laten op de vraag:

Wat vindt u van het aantal nieuwsprogramma's op BVN?

Sommige mensen vinden het aantal veel te veel terwijl anderen vinden dat er niet genoeg worden uitgezonden.
Het gaat dan om de NL en BE Journaals en achtergrond programma's als Nieuwsuur, Ter zake, Een Vandaag etc...
zigeuner

Re: Enquete Nieuwsprogramma's op BVN

Berichtdoor Phetch » di 31 jan 2012, 02:17

Ik woon in Thailand en vind inderdaad dat er teveel actualiteiten programma's zijn, die door de uitzending vanwege de delayserver soms al achterhaald zijn of zelfs "oud" nieuws. In feite krijgen wij het nieuws van gisteren dus met de tegenwoordige mogelijkheden als internet is het al niet zo actueel meer. Om 1800 uur hebben we het Belgische journaal, Dan de wereld draait door gevolgd door het nederlandse journaal. Inmiddels weten we dan wel wat er aan de hand is . Dan komt er even een of twee leuke programma's maar om halftien is het weer tijd voor nieuwsuur, en paul en witeman gevolgd door terzake... en dan een stukje man bijt hond en het is middernacht. We zijn dan al in slaap gevallen want de proigramma's volgen de actualiteit en voegen dus weinig meer toe.. Misschien dat in andere delen van de wereld deze programma's in de middag staan geprogrameerd en de mensen die werken kunnen het dan niet zien, maar hier im Thailand s avonds is het een beetje teveel van het goede.
Phetch

Berichtdoor Publieksvoorlichting » wo 01 feb 2012, 09:03

Het accent in de uitzendingen van BVN ligt op het geven van nieuws en achtergrond-informatie uit Nederland en Vlaanderen. Dat is onze doelstelling. Uw bijdrage stellen wij op prijs en wij proberen natuurlijk altijd zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van onze kijkers.
Publieksvoorlichting

Berichtdoor zigeuner » wo 01 feb 2012, 10:37

Tot nu toe vindt 100% van de kijkers dat er te veel nieuwsuitzendingen zijn.
Food for thought?
zigeuner

Berichtdoor kijkert » wo 01 feb 2012, 18:08

Het zou al veel schelen als nieuws niet herhaald wordt in een 12 uurs ritme maar dat in de herhaling het laatste bulletin voorhanden wordt uitgezonden. Ik zie dan liever een korter ochtendjournaal met een teletekstrun dan nog een keer het 8 uur journaal van de vorige avond. (Uberhaupt kunnen er vraagtekens gezet worden bij herhaling)
kijkert

Berichtdoor basbouw » za 04 feb 2012, 23:17

Persoonlijk vind ik het wel een goede mix. In Peru begint de avond om 17.45 met DDWD, gevolgd om 18.30 door het 8uur journaal. Dan zijn er voor de liefhebbers allerlei programmas, en om 20.20 is er Nieuwsuur gevolgd door P&W.
Ik kijk toch vooral naar BVN om het Nederlandse nieuws wat te kunnen volgen.
Het belgische nieuws en 1Vandaag zijn voor mij te vroeg, dus dat stoort mij ook niet. Anders zou er inderdaad wel een overdaad aan nieuws zijn. Het hangt dus een beetje af van je tijdzone, en die is in mijn geval voor BVN wel gunstig.

Alleen het journaal in Nieuwsuur voegt weinig toe, als je net het 8uur journaal hebt gezien, maar daar kan BVN ook weinig aan doen.
basbouw

Berichtdoor Anorak » wo 22 feb 2012, 05:59

Integenstelling tot anderen hier ben ik tevreden met P&W, DWDD, nieuws, nieuwsuur, Brandpunt, de informatieve prgogramma's. Juist om wat BVN zelf aangeeft, de informarie over wat houdt nu werkelijk Nederland bezig. met de hoeveelheid andere zenders, per kabel of schotel en zelfs filmkanalen, is dokter deen een verademing. Als je amusement of films wil, keuze zat lijkt me. Zeker als je niet naar Nederland gaat met enige regelmaat. Je blijft dan toch verbonden. Het dagelijkse sesamstraat is ook een goede keuze lijkt me. Jammer dat een WK allround of EK schaatsen niet te zien is, dat is toch traditioneel waar de Nederlander voor aan de buis blijft kleven.

En die zijn juist in het weekend. Een verademing op zijn tijd ter vervanging van een boeken programma, Ali B is zonde van de zendtijd voor een heel programma, of zelfs een serie.
Anorak

Berichtdoor zigeuner » wo 22 feb 2012, 08:29

basbouw schreef:Alleen het journaal in Nieuwsuur voegt weinig toe, als je net het 8uur journaal hebt gezien, maar daar kan BVN ook weinig aan doen.

Daar kan BVN wel wat aan doen door het 8 uur journaal niet uit te zenden.
In 12 uur, 2 Belgische journaals en 3 Nederlandse journaals (plus nog al de "achtergronden bij het nieuws"-programma's)
Die feitelijk allemaal hetzelfde (wereld)nieuws brengen.
1 Belgisch half 8 journaal en 1 Nederlands journaal in Nieuwsuur lijkt mij voldoende.
Zeker als je in de de re-run van het programma nog eens een journaal ziet wat al door een ander journaal is achterhaald.
Als de tijden voor mensen niet goed uitkomen kunnen ze het altijd nog opnemen om het op een tijdstip te zien wat wel uitkomt.
zigeuner

Berichtdoor PaulSomdee » wo 22 feb 2012, 08:59

BVN is voor mij vooral – niet uitsluitend - interessant vanwege nieuws en achtergrond programma’s dus ik zal niet gauw vinden dat er teveel nieuws en actualiteiten zijn.
Maar zelfs ik vind dat het 8 uur journaal wel weggelaten zou kunnen worden omdat er snel daarna Nieuwsuur is.
Eenvandaag zou ook mogen verdwijnen wat mij betreft, heeft zelden iets echt interessants te brengen en diept zaken nooit uit.
Terzake zou ik niet willen missen, net zo min als P&W en DWDD.

Itt tot Anorak, vind ik het boekenprogramma erg leuk, Ali mag inderdaad zo weg en sport kan je overal zien.

Het blijft overigens geven en nemen, wat ik niet vervelend vind (Sesamstraat ed) is voor anderen weer een groot plezier.
Uiteindelijk vind ik dat BVN een aardige mix uitzendt waar iedereen wat uit kan halen.
PaulSomdee

Berichtdoor johan janssen » do 23 feb 2012, 16:47

Ik heb de enquete niet kunnen vinden vandaar hier mijn reactie. Ik ben van mening dat wij nog veel van de Duitsers kunnen leren die hun sateliet zender Deutsche Welle (DW) duidelijke naam, half in het Engels doen en half in het Duits. Naast entertainment en nieuws wordt ook goed gewerkt aan het presenteren van Duitsland als handelsland en land van hoogwaardige producten en technologie. Kortom Duitsland wordt zakelijk enorm goed gepromoot en op de kaart gezet.
Ik vraag mij af waarom wij als rijk land dit kanaal met de Belgen moeten deelen? En ook waarom dit kanaal zich vooral concenteert op het entertainen van vakantiegangers en niet meer op de promotie van Nederland? Immer wat Duitsland kan, kan Nederland ook, wellicht op sommige punten nog beter ook.
Ik denk dat men in veel landen helemaal niet weet dat bijvoorbeeld Heineken en Philips Nederlands zijn. BVN mist hier mega kansen om Nederland op de kaart te zetten.
Daar leeft Nederland immers van, en ons land kan een extra zetje in de rug goed gebruiken.
johan janssen

Volgende

Keer terug naar Vragen over programmering