Ontvangst BVN zuidelijk Afrika Multichoice

Re: Ontvangst BVN zuidelijk Afrika Multichoice

Berichtdoor Publieksvoorlichting » wo 22 dec 2010, 13:33

@wb:
Alle vragen die u stelt heeft BVN bij de voorbereidingen van de aanbesteding onderzocht. Het gelijkheidsbeginsel staat er aan in de weg dat BVN tijdens een Europese aanbesteding Multichoice anders zou behandelen dan andere gegadigden voor deze aanbesteding. Geen van de andere inschrijvers voor het perceel Afrika heeft het Multichoice platform aangeboden. Het stond BVN dan ook niet meer vrij om te blijven uitzenden op het Multichoice platform. Wij verwijzen u in deze naar de aanbestedingsrichtlijn 2004/18/EG, de zeer uitgebreide jurisprudentie bij het Europese Hof en de Nederlandse rechter met betrekking tot gelijke behandeling van potentieel gegadigden en de inmiddels van kracht zijnde WIRA die substantiële sancties verbindt aan het handelen in strijd met de aanbestedingsregelgeving. BVN betreurt het dat de doorgifte via Multichoice niet gecontinueerd kan worden, omdat hierdoor mogelijk een groot aantal kijkers teleurgesteld zijn.
Publieksvoorlichting

Berichtdoor mikeb1969 » ma 03 jan 2011, 08:10

Voor diegenen die nog niet direct een nieuwe schotel, decoder of budget hiervoor beschikbaarheid hebben, maar wel een redelijke ADSL of 3G internet verbinding, BVN is beschikbaar via ECast TV in... New Zeeland.

http://www.ecasttv.co.nz/channel_detail ... nel_id=102

Veel kijkplezier!
mikeb1969

Berichtdoor jw » di 04 jan 2011, 07:58

Kijkplezier?

Leuk misschien, als je down-under zit en postzegels spaart, vooral misdrukken. Maar als je niet down-under zit wordt het minder leuk. Met horten en stoten komt het binnen met een abobinabele beeldkwaliteit en een maximale piek 'snelheid' van 1,03Mb maar een gemiddelde wat daar bedroevend onder ligt.

Afbeelding

Geen wonder natuurlijk met een totale reactie tijd van 4861 miliseconden!

Afbeelding
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor jo.gielen » do 06 jan 2011, 10:38

Vandaag dus vernomen via VIW dat er vanaf 01.02 geen BVN meer op Multichoice zit.
Ik heb dus echt het gevoel dat hier iets stoms is gebeurd ofwel met BVN ofwel met Multichoice.
WIE O WIE gaat dit rechtzetten en wel super dringend.
Die free to air oplossing is voor heel veel Belgen en Nederlanders een slechte en dure oplossing.
DIT KAN BETER.
Ik roep alle Belgen en Nederlanders in ZA op om kordaat te protesteren tegen deze gang van zaken.
Protesteer bij je ambassade, bij BVN en bij Multichoice.

J. Gielen
Gordons Bay
jo.gielen

Berichtdoor jw » do 06 jan 2011, 16:46

Jo, heb je al die andere posts over BVN / Multichice ook gelezen? :lol:
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor jo.gielen » vr 07 jan 2011, 09:17

ja hoor. Vond vooral deze interessant :

Re: Zuid-Afrika Installateurs FTA-apparatuur?
Het kan hoogstwaarschijnlijk allemaal veel eenvoudiger en goedkoper. Maar ik heb het opgegeven jullie in Zuid Afrika proberen te helpen. Uitsluitend fragmentarische opmerkingen/vragen en als er dan wat meer specifieke info gevraagd wordt slaat een staat van coma toe. En dan houdt het voor mij op.
door jw
vr 17 dec 2010, 16:02

Forum: Afrika
Onderwerp: Zuid-Afrika Installateurs FTA-apparatuur?
Reacties: 9
Bekeken: 631
jo.gielen

Berichtdoor jw » vr 07 jan 2011, 12:02

Kijk Jo, als simpele vragen als kijk eens in de zenderlijst of daar FTA zenders in staan of kijk eens in het menu antenne instellingen, zenders toevoegen al te moeilijk zijn ... :mrgreen:
jw

Berichtdoor wb » za 08 jan 2011, 12:22

@Publieksvoorlichting

“Alle vragen die U stelt heeft BVN bij de voorbereidingen van de aanbesteding onderzocht.“ Helaas doet BVN - door geen concrete informatie te geven - niet de geringste poging hier vertrouwen in te hebben. Ook overigens wordt geen enkele vraag correct en concreet beantwoord of worden vragen helemaal niet beantwoord. BVN wekt daarmee de indruk niet te luisteren en zijn kijkers niet serieus te nemen.
Dat is jammer! Mijn vragen boden BVN een kans aannemelijk te maken dat de gekozen oplossing de enig mogelijke was. Ik neem aan dat ook het overgrote deel van de BVN kijkers redelijke mensen zijn die - op basis van openheid van zaken - te overtuigen zijn van de eventuele onvernmijdelijkheid van een besluit. Die kans heeft BVN nu gemist. Voor mij onbegrijpelijk. Waarom zo angstig en verhullend gereageerd? Wat is er te verbergen?

In dat verband is het ook veelbetekenend dat de heer de Ridder, in deze zelfde forum ‘thread’, geen reactie van BVN krijgt op zijn informatie dat MultiChoice hem - notabene nauwelijks 6 weken voor de fatale datum van 1 februari - heeft laten weten nog niet op de hoogte te zijn van de beëindiging van de BVN uitzendingen via MultiChoice op 1 februari a.s. En dus ook geen antwoord krijgt op de daarin opgesloten impliciete vraag: ‘wat is hier in hemelsnaam aan de hand’? Dat klinkt te onbenullig om waar te kunnen zijn. Je hebt het hier over je huidige contract partner! Welk ‘spelletje’ wordt hier over onze hoofden heen gespeeld. Trouwens, als BVN het echt meent dat “BVN het betreurt dat de doorgifte via MultiChoice niet gecontinueerd kan worden, omdat hierdoor mogelijk een groot aantal kijkers teleurgesteld zijn”, dan is het argument dat de Europese aanbestedingsregels verhinderden om uit te vinden waarom MultiChoice niet reageerde wel heel flinterdun en onwaarachtig. Natuurlijk zijn er simpele mogelijkheden om vertrouwelijk en informeel uit te vinden waarom dat zo was. Zelfs ik zou dat kunnen. Dat hoef ik toch niet uit te spellen? Of is dit weer eens een voorbeeld van een Nederlandse organisatie die zich gedraagt als het braafste jongetje van de klas?

BVN roept het nu over zich af dat mensen zelf - via hun eigen kanalen - aktie gaan voeren en op zoek gaan naar de feiten en loopt daarmee de kans daar op een altijd ongelegen moment toch weer mee geconfronteerd te worden. Tel uit je winst!

Wat mij betreft hoeft BVN niet meer te reageren op mijn bijdrage(n). Tenzij BVN wat serieuzer met gestelde vragen gaat omgaan.

Ik vermoed dat zo’n 80% van de naar schatting 40.000 BVN kijkers in Zuid Afrika en omringende landen BVN niet wil of kan volgen naar de Astra 4A satelliet. Om verschillende redenen:
* Omdat ze de MultiChoice optie willen behouden (pakket, mogelijkheid om programma’s op te nemen op de PVR decoder).
* Omdat ze niet nog een extra (nog grotere) schotel op hun dak willen hebben.
* Omdat ze zijn aangewezen op CAIs (bijvoorbeeld: complexen en bejaardentehuizen).
Ik vrees dat BVN de bestaande lokale belangen en afwegingen van kijkers schromelijk heeft onderschat. Maar - BVN wekt de indruk niet geïnteresseerd te zijn in aantallen kijkers. Wat hoogst curieus is voor een publieke zender die - direct of indirect - wordt bekostigt uit publieke middelen.

Intussen blijven er enkele interessante vragen over:
* Zijn de publieke omroepen in Nederland en Vlaanderen echt op de hoogte van een grote kans op aanzienlijk minder kijkers?
* Zijn politiek Den Haag en politiek Brussel echt op de hoogte van een grote kans op aanzienlijk minder kijkers - ook en vooral in verband met de informatieve functie van BVN in verkiezingstijd en de stimulans die daarvan kan uitgaan voor landgenoten in het buitenland om aan die nationale verkiezingen deel te nemen?
* Hoe zullen de andere Europese zenders die uitzenden via MultiChoice (RAI, ERT, RTPi en TV5) - en die ook gebonden zijn aan de Europese aanbestedingsregelsgaan - t.z.t. omgaan met hun huidig contract met MultiChoice? Gaan zij het wellicht wat slimmer en verstandiger aanpakken?
* Springt een andere partij (commercieel) in het gat dat BVN gaat achterlaten? Met rechtstreekse doorgifte van Nederlandstalige uitzendingen van de publieke en/of commerciële omroepen. Zodat we eindelijk ook zelf kunnen kiezen waar we naar willen kijken, in plaats van dat BVN dat voor ons selecteert. Waarmee BVN overbodig, iets uit het verleden, zou worden.

Hoe dan ook, voor mij en ik denk vele anderen vanaf 1 februari helaas (voorlopig?) geen Nederlandstalige TV meer. Bedankt BVN! Enige miljoenen euro’s uitgeven voor een nieuw contract voor een gedecimeerd aantal kijker. Om met Rijk de Gooijer te spreken: “Goed gedaan jochie!”. :D
wb

Berichtdoor derridder » za 08 jan 2011, 14:41

De reactie van WB is uit mijn hart gegrepen.Geweldig goed verwoord.Ik zou er alleen nog aan toe willen voegen of de Wereldomroep/BVN zich echt bewust is van wat zij hebben aangedaan met gebruikmaking van geld uit de pot voor ONTWIKKELINGSSAMENWERKING. Deze wijze van handelen strook absoluut niet met de aanvaarde algemene politieke opvattingen over ONTWIKKELINGSSAMENWERKING. De Wereldomroep/BVN ligt al politiek onder vuur in Nederland. Ze hebben zich met deze actie een geweldige misser op de hals gehaald, die de zaak voor de Wereldomroep/BVN echt geen goed doet. Het liefst zou ik hier mijn hart nu laten spreken en mijn tomeloze woede willen botvieren op een stelletje zich als 'verheven' gedragende medewerkers van de BVN, maar mijn beschaving houdt me nog net tegen.Toch geef ik met deze uitdrukking wel mijn emoties rondom de Wereldomroep/BVN weer. Dus weer: 'GOED GEDAAN JOCHIE!!!!!!!'
derridder

Berichtdoor jo.gielen » zo 09 jan 2011, 17:59

Antwoordje van Multichoice dd. 07/01, wat bedoelen ze eigenlijk met dat zinnetje dat ik in bold heb gezet.
Graag een verklaring van BVN.

Dear Joannes Gielen

Please do not delete the case [# number] from the subject line as this is your reference number.

Thank you for your e-mail.

Beste van Nederlande (BVN), currently channel 431 in our Premium bouquet, will no longer be available on DStv as from 31 January 2011.

BVN has become a free-to-air channel and have thus chosen to move off the DStv platform.

For more information, contact BVN on bvn@rnw.nl or go to their website at http://www.bvn.nl / http://www.bvn.tv.

Should you require further assistance, please do not hesitate to contact us.

Kind regards

Khethiwe Mtembu

Multichoice Enquiries Team
jo.gielen

VorigeVolgende

Keer terug naar Afrika