haperend ontvangst BVN in Aracaju

Re: haperend ontvangst BVN in Aracaju

Berichtdoor furelise » wo 17 nov 2010, 17:51

Hallo,

Wil nog even doorgeven aan BVN e.a. dat wij géén schotel hebben.

gr. Elise 8-)
furelise

Berichtdoor BVN admin » do 18 nov 2010, 14:21

furelise schreef:Hallo,

Wil nog even doorgeven aan BVN e.a. dat wij géén schotel hebben.

gr. Elise 8-)

Ik zou dan even contact opnemen met 'Flamingo Television'.
BVN admin
Beheerder

Berichtdoor schlemiel » za 20 nov 2010, 02:19

Hallo,

Een schotel van 80cm zou genoeg moeten zijn. Hier in São Paulo (een behoorlijk stuk zuidelijker) heb ik perfect beeld met een 80cm schotel. Verder heb ik helaas geen tips. Het lijkt er op dat je alles goed hebt ingesteld. Misschien eens een andere receiver proberen?

Groeten en succes,
Stephan
schlemiel

Berichtdoor aila » wo 24 nov 2010, 22:21

Ik gebruik overigens een schotel van 90 cm. Zoals ik al schreef vooreen geen enkel probleem sinds nu 2 maanden denk ik is het niet om aan te kijken, ik zal weer eens het dak op gaan maar vind het vreemd dat ALLE andere zenders van dezelfde transponder wel goed functioneren.

Het probleem begint direct met het a-synchroon lopen van het geluid, dat a- synchroon lopen neemt enkel toe en na exact 22 seconden gaat het beelt schokken zodat het niet meer kijken en luisteren is. Overigens de radiozenders (Radio 1 werledomroep en radio Vlaanderen) werken ook perfect. ENKEL BVN niet !!

Misschien nog een sugestie van BVN, die zou de technischie raadplegen maar daar is nooit meer op teruggekomen, ik hoor het graag.
aila

Berichtdoor schlemiel » do 25 nov 2010, 02:49

Ik zou toch eens een andere ontvanger proberen. Al was het maar om het uit te sluiten. Misschien kunt u van iemand een goedkope FTA-ontvanger lenen. Het a-synchroom lopen van beeld en geluid lijkt mij namelijk een probleem van de software van de ontvanger.

Succes.

-Stephan
schlemiel

Berichtdoor RPT » di 22 maart 2011, 16:39

Hallo Aila,

Enigszins verbaasd blijk ik dus niet de enige in Sergipe te zijn die BVN wil kijken! Ik woon in Aracaju en ongeveer 2 jaar geleden heb ik een antenne laten instaleren die BVN ontving. De ontvangst was meestal (erg) goed, af en toe een hapering. Sinds pak weg een jaar geleden ontvang ik BVN niet meer, volgens mij door een windvlaag de antenne heeft ontricht. Binnenkort verhuis ik binnen Aracaju, de antennemonteur probeert de antenne dan weer te installeren.

Mocht je vragen hebben, ik help je graag. Laat dan even weten hoe ik je kan bereiken, dat is makkelijker dan via dit forum.

Vriendelijke groet,
Rob
RPT

Vorige

Keer terug naar Amerika